سنگ مرمریت گلدن رز اردستان

سنگ مرمریت گلدن رز اردستان

سنگ مرمریت گلدن رز اردستان به صورت اسلب و تایل فرآوری می شود. کاربرد سنگ مرمریت گلدن رز اردستان در کلیه فضاهای داخلی ساختمان و کارهای دکوراتیو داخلی استفاده میشود
ایوب علیزاده
1399/9/29
0 نظر

سنگ مرمریت گلدن رز

 
در این مقاله در مجموعه مروراید سنگ قصد دارد شما را با سنگ مرمریت گلدن رز آشنا کنیم سنگ گلدن رز اردستان سنگی قرمز با رگه های طلایی و سفید است. این سنگ ساب پذیری خوبی دارد و جذب آب آن نسبتا کم است. سنگ مرمریت گلدن رز جزء مرمریت های رنگی خاص ایران است که بسیار زیباست و به دلیل ساب پذیری بالا و همچنین قواره دهی خوب این سنگ اکثرا به صورت اسلب تهیه می شود و در لابی ها و سرویس های بهداشتی به صورت اسلب استفاده می گردد. سنگ مرمریت گلدن رز به نام مرمریت قرمز اردستان هم در بازار نامیده می شود.
 
سنگ مرمریت گلدن رز اردستان به صورت اسلب و تایل فرآوری می شود. کاربرد سنگ مرمریت گلدن رز اردستان در کلیه فضاهای داخلی ساختمان و کارهای دکوراتیو داخلی از جمله لابی، قاب دور آسانسور و... می تواند زیبایی خاصی را در ساختمان ایجاد نماید.  ساب پذیری این سنگ عالیست و جزء سنگ های لوکس قرار دارد و بسیاری از معماران و طراحان، از این سنگ در پروژه های خاص و لوکس استفاده می کنند. سنگ مرمریت رز اردستان به صورت خام و فرآوری شده نیز صادر می گردد. روش های فرآوری و برش این سنگ با روش های قدیمی مقرون به صرفه نمی باشد. لذا این سنگ غالبا به صورت اسلب بریده می شود. گلدن رز اردستان به صورت خام (کوپ، بلوک) و فرآوری شده به سایر کشورها صادرات می گردد درجه بندی سنگ های ساختمانی در ایران استاندارد خاصی ندارد و تولید کنندگان و عرضه کنندگان سنگ های ساختمانی برای تفکیک درجه بندی تعریف خاص خودشان را دارند.
 
پارامترهای تعیین کننده درجه و کیفیت سنگ عبارتند از نوع سنگ
نداشتن نا خالصی و پوسیدگی در سنگ
سورت دقیق و حداقل بازی رنگ
میزان ساب سنگ
ابعاد طولی و عرضی
 قطر سنگ 
 
از مهم ترین سنگ های مرمریت ایران می توان به سنگ های دهبید، کاشمر، آباده، صلصالی، گندمک، بجستان، خوی، هرسین، ارومیه و بسطام اشاره نمود.
 
علت رنگ این سنگ
مرمریت که از جمله سنگ های ساختمانی پر مصرف می باشد، سنگی است آهکی و دگرگون با وزن مخصوص بیشتر از سنگ آهک که جزء سنگ های نرم محسوب شده و پس از صیقل دادن جلای بسیار خوبی دارد. سنگ های مرمریتی با توجه به رنگ ها و بافت های گوناگون خود برای ایجاد طرح ها و فرم ها امکانات کم نظیری را در اختیار طراحان قرار می دهند. مرمریت خالص دارای رنگ سفید و درخشانی می باشد. رنگ خاکستری روشن تا سیاه دارای مواد کربن دار، رنگ های سبز معمولا دارای کلریت یا سیلیکات های دیگر، رنگ صورتی و قرمز به علت وجود ذرات بسیار ریز پراکنده هموتیت یا کربنات منگنز و رنگ زرد و کرم بر اثر وجود لیمونیت می باشد. به طور کلی مرمریت ها از مقاومت بالایی برخوردار نیستند. این سنگ ها جهت اجرا در کف واحدهای مسکونی از مقبولیت ویژه ای برخوردارند.
 
موارد استفاده و کاربرد از سنگ مرمریت گلدن رز
فضای داخلی ساختمان
سنگ فرش کف هال، پذیرایی و اتاق ها
دیواره های داخلی ساختمان
حاشیه ها و کناره ها
هتل ها، فروشگاه ها و مراکز تجاری لوکس
 
معادن
معدن سنگ مرمریت گلدن رز اردستان در استان اصفهان شهرستان اردستان واقع گردیده است اصفهان از بزرگ ترین شهر های صنعت سنگ ایران است و مرمریت های این استان به تمامی استان ها و حتی کشور های همسایه و اروپایی صادر می شود سنگ گلدن رز این استان هم سهم ویژه ای در این صادرات دارد. مجموعه مروراید سنگ و زرین استون و مستر استون می تواند شما را برای خرید بهتر و راحت تر این سنگ راهنمایی کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09154476393 تماس بگیرید.
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر