سنگ تراورتن+مرمریت+گرانیت مناسب در نمای ساختمان

سنگ تراورتن+مرمریت+گرانیت مناسب در نمای ساختمان

سنگ تراورتن+مرمریت+گرانیت مناسب در نمای ساختمان

ویژگی سنگ نما گرانیت و مرمریت وتراورتن
زرین استون
1400/7/7
0 نظر

مقاله سنگ مناسب نمای ساختمان تهیه شده در زرین استون
 
ب رای خرید سنگ تراورتن |مرمریت|گرانیت به شماره های 09154476393 _09157080131_09157148579_ 09157148512 تماس بگیرید.
  
سنگ ها با محیط زیست سازگاری دارند
سنگ ها جلوه ای از طبیعت را به نمایش می گذارند
سنگ ها در برابر شرایط جوی مقاوم هستند
 
ویژگی سنگ نما گرانیت و مرمریت و تراورتن
 
سنگ های ساختمانی انواع گوناگونی دارند و هرکدام ویژگی  خاص خود را دارند و باید متناسب با ویژگی آنها استفاده شود.سنگ مناسب نمای ساختمان باید دارای ویژگی های زیر باشد.
 
باید در برابر ناملایمات جوی (سرما،گرما،یخ زدگی،باد،باران های اسیدی...)و اشعه مقاوم باشد.
 
سنگ نما باید جذب آب کمی داشته باشد.
 
سنگ نما نباید دارای رگه های ناخالصی و ترک باشد.
 
سنگ نما باید مقاومت در برابر فشار و نشست ساختمان را داشته باشد.
 
سنگ نما باید چسبندگی خوبی با ملات داشته باشد.
 
به عنوان بهترین گزینه وسنگ های چینی از بین انواع  سنگ های ساختمانی میتوان به سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، سنگ چینی، سنداستون به عنوان بهترین گزینه برای سنگ نما اشاره کرد. حال به تفکیک مزایا و معایب هرکدام از این سنگ ها را برای استفاده در نمای ساختمان توضیح خواهیم داشت.
 
سنگ نما تراورتن    (سایت زرین استون)
 
سنگ تراورتن در چشمه های آب گرمی شکل می گیرد که از کربنات کلسیم اشباع شده باشد و بر اثر حرکت ، تعادل شیمیایی آب بهم خورده و دی اکسید کربن آزاد می گردد .ترکیب دی اکسید کربن با کلسیم موجود د رچشمه آب معدنی،کلسیم کربنات تولید می کند سپس این ماده در بستر مسیر آب ته نشین می شود و به مرور زمان با ته نشین شدن مواد دیگر بر روی آن ،تکه های سنگ تراورتن را تشکیل می دهد.از ملزومات دیگر شکل گیری این سنگ حضور باکتری و جلبک است.
 
سنگ نما گرانیت    (سایت زرین استون)
 
سنگ گرانیت گونه ای سنگ آذرین درونی است که از سرد شدن توده های مذاب شکل گرفته است .کانی اصلی تشکیل دهنده گرانیت ها فلدسپات،کوارتز،میکا و ...است .گرانیت ها سنگ هایی بسیار سخت و جلا پذیرند. دارای مقاومت فشاری بالایی می باشند. جرم حجمی متوسط آن حدود 2.6تن بر متر مکعب است. گرانیت ها از لحاظ ظاهری بافت یکدستی دارند و بیشتر به رنگ خاکستری ،قرمز،صورتی،و سبز (به علت وجود فلدسپات ها)یافت می شوند.
 
سنگ نما چینی (سایت زرین استون)
 
سنگ چینی یا کریستال همان سنگ آهک دگرگونی یا مرمریت است که دانه ها یا بلورهای تشکیل دهنده آن قابل رویت بوده و بافتی تمام بلور دارد که عمدتا از کلیست و مقداری کمی لاستونیت تشکیل شده است و در برخی از سنگ های چینی کوارتز هم وجود دارد که با افزایش میزان کوارتز ،میزان سختی سنگ چینی افزایش می باید و اکثرا دارای رنگ های سفیدو خاکستری  روشن است.علت انتخاب نام چینی برروی این سنگ صدای حاصل از ضربه به سنگ چینی هست که شبیه به صدای ظروف چینی می دهد.از قدیم در ایران استفاده از این سنگ در نمای به خصوص در نواحی گرمسیر رایج بوده است چرا که رنگ روشن آن مانع جذب گرمای زیاد می شده است.
 
 برای مشاوره و تهیه سنگ با ما شماره های 09154476393 - 09157080131 تماس بگیرید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر