سنگ مرمریت اقبال یزد

سنگ مرمریت اقبال یزد

سنگ مرمریت اقبال یکی دیگر از انواع مرمریت های پرطرفدار در ایران و جهان می باشد که تقاضاهای زیادی برای صادرات و خرید و عرضه ی داخلی آن ثبت شده است.
ایوب علیزاده
1399/12/4
0 نظر

سنگ مرمریت اقبال یزد

 
سنگ مرمریت اقبال یکی دیگر از انواع مرمریت های پرطرفدار در ایران و جهان می باشد که تقاضاهای زیادی برای صادرات و خرید و عرضه ی داخلی آن ثبت شده است. سنگ مرمریت اقبال پر فروش و زیبا؛ طرح و رنگ و فسیل های داخل سنگ، زيبايي خاص به آن سنگ بخشيده است. سنگ مرمریت اقبال یزد دارای زمینه کرم و صورتی با رگه های خاکی که فسیل های زیادی در آن موجود است و شباهت زیادی سنگ های منطقه آباده دارد. سورت های دیگر سنگ اقبال نیز همان ویژگی و خواص را دارند با این تفاوت که رنگی تیره تر و دارای ناخالصی های دیگر است.
این رگه های خاکی سنگ مرمریت اقبال باعث جذب آب و مقاومت فشاری نسبتا بالا و مقاومت فشاری نسبتا متوسطی دارد. سنگ مرمریت اقبال یزد از لحاظ کیفیت یک سنگ متوسط می باشد. این سنگ به اشکال (اسلب، کوپ، تایل) قابل عرضه است همچنین می توان به صورت (پولیش، هوند، براش، بوش همر) تولید نمود.
تمامی سنگ های ساختمانی دارای سورت بندی هستند که این سورت بندی را همان کارخانه ای که سنگ های کوپ و خامی را که از معادن به وسیله ی دستگاه ها جدا شده و در ابعاد تک کوپ یا دو کوپ و در نهایت با ابعاد سه کوپ تهیه کرده اند و مورد عملیات و پروسه ی فراوری قرار می دهند. با توجه به میزان یکدست بودن و ناخالصی های سنگ، امواج و رگه های سنگ، فسیل ها یا درصد آهک سنگ درجه بندی و یا به اصطلاح سورت بندی می کنند.مرمریت اقبال یزد نیز از همین روند سورت بندی شده و در کارخانه های مختلف به سورتی متفاوت تر عرضه می شود.
ولی به صورت کلی تمامی سورت ها یکی هستند و تنها در نام گذاری آن ها امکان دارد که تغییراتی داده شود. سورت های معمولی که برای سنگ های مرمریت اقبال مطرح است سوپر که سنگی یکدست تر و بیشتر به سمت رنگ کرم است و نا خالصی ندارد تعلق دارد که این یعنی بالاترین سورت برای مرمریت اقبال یزد و سورت پایین تر از این خصوصیات بیشتر فاصله می گیرد و با نام های درجه یک یا دو و حتی سه نام گذاری می شود.
 
پارامترهای تعیین کننده درجه و کیفیت سنگ عبارتند از
نوع سنگ
نداشتن نا خالصی و پوسیدگی در سنگ

سورت دقیق و حداقل بازی رنگ
قطر سنگ

گونیا بودن ابعاد سنگ
ساب سنگ

لب پر نبودن سنگ
 
کاربرد سنگ مرمریت اقبال
هر نوع سنگی که بتواند فضا و دکوراسیون در طبع گرم را ایجاد کند قابلیت کاربرد در تمام بخش های یک ساختمان و انواع مکان ها (هر نوع نمای داخلی) را دارا خواهد بود. بر همین اساس مرمریت اقبال یزد با دارا بودن و مجهز بودن به این خصیصه قابلیت استفاده در هر نوع بخشی از ساختمان را دارا می باشد و محدودیتی به جز سلیقه های انتخابی نخواهد داشت.
کاربردهایی که می توان از مرمریت های معدن اقبال یزد داشت ارتباط مستقیمی با ابعاد این سنگ دارد. به صورت کلی مکان ها و فضاهایی که می توان از انواع سنگ مرمریت اقبال در آن استفاده کرد عبارتند از:
دیواره های راهرو، اتاق، آشپزخانه ها، سالن های ورزشی، استخرها، سنگفرش کردن و یا در اصطلاح کف سازی و کفپوش که می تواند در پارکینگ، کف آسانسور، کف سالن های انتظار، لابی هتل های لوکس، کفپوش مجتمع های اداری تجاری و یا سازمانی، کف رستوران و غیره از این مرمریت استفاده کرد.
 
قیمت سنگ مرمریت اقبال
قیمت سنگ مرمریت اقبال یزد به عوامل مختلفی از جمله رنگ، یکنواختی، میزان رگه و فسیل، ضخامت، ابعاد و کیفیت فرآوری سنگ و همینطور نوع معدن و مکان معدن با آنالیز اختصاصی که دارد بستگی دارد. سنگ مرمریت اقبال نسبت به سایر سنگ های مشابه قیمت مناسبی نیز برخوردار است به همین دلیل مشتریان زیادی به دنبال خرید آن هستند.
 
سنگ ها بر اساس قیمت به دسته های زیر تقسیم می شوند
سنگ های ساختمانی ارزان قیمت
سنگ های ساختمانی گران قیمت
سنگ های ساختمانی با قیمت مناسب
سنگ های ساختمانی که به جهت ها و هدف های مختلفی از جمله نمای داخلی و یا اصلی ساختمان و حتی در سنگ پله استفاده می شود اگر در گروه ارزان قیمت ها باشد دلیل بر بی کیفیت بودن سنگ نیست و حتی دلیل بر رایگان بودن سنگ نیست، بلکه این تقسیم بندی با توجه به نرخ هایی که در بازار سنگ فروشان اعلام می شود. سنگ های ارزان قیمت ساختمانی نیز مجزا می شوند و قیمت مشخص و یا رنج قیمتی مشخصی را نخواهند داشت.
 
موارد اصلی و اساسی تاثیرگذار بر قیمت های سنگ
میزان ضخامت این سنگ به طور مستقیم بر روی قیمت آن تاثیر دارد. ضخامت و قطر سنگ که در سنگ های صادراتی به صورت استاندارد 2 سانتیمتر است و در سنگ های مصرف داخلی 1.6 سانتیمتر است.
میزان روشن بودن و یکدست بودن سنگ قیمت ها را افزایش خواهد داد.
طرح و رگه دار بودن و فسیل های سنگ نیز نقش اصلی را در قیمت خرید و عرضه سنگ دارد به طوری که اگر سنگ موج دار یا رگه رگه ای باشد قطعا کاهش قیمتی نسبت به مدل یکدست تر و بدون موج خواهد داشت.
ابعاد بزرگ تر همانند اسلب به دلیل کیفیت بالا داشت کوپ اولیه، استفاده از ابزار تخصصی تر و دقت بالا در اندازه گیری قیمت بیشتری را خواهد داشت که اغلب صادرات اسلب به دلیل بالا بودن قیمت و کیفیت داریم.
کیفیت فرآوری سنگ از نظر ساب، برش و رزین بر روی قیمت متاثر است.
 
سنگ های مشابه
سنگ مرمریت آباده، سنگ مرمریت گوهره خرم آباد، سنگ مرمریت پرطاووسی، سنگ مرمریت اداوی، سنگ مرمریت ارسنجان، سنگ مرمریت پارادایس، سنگ مرمریت خور، سنگ مرمریت جیرفت، سنگ مرمریت کرم کرمان، سنگ مرمریت ایرجی، سنگ مرمریت کوبیسم، سنگ مرمریت کاوش، سنگ مرمریت کرم سراتو یزد، سنگ مرمریت صورتی ارومیه، سنگ مرمریت داتیس.
 
معدن سنگ مرمریت اقبال
معدن سنگ مرمریت اقبال یزد در استان یزد واقع گردیده است.
مجموعه های سنگ گرانیت مروارید مشهد؛ زرین استون و مستر استون راهنمای جامع شما در خرید و فروش سنگ های ساختمانی به همراه آنالیز و کاربرد سنگ ها، به شما کمک می کند تا در کمترین زمان بهترین انتخاب را داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جدیدترین قیمت ها با شماره زیر در تماس باشید.
شماره تماس 09154476393 ایوب علیزاده
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر