تراورتن طرق

تراورتن طرق

سنگ تراورتن طرق از سنگ‌های پرمصرف ساختمانی به شمار می‌آید.
زرین استون
1400/11/23
0 نظر

با سلام

تهیه شده در سایت زرین استون

سنگ تراورتن طرق

سنگ تراورتن طرق از سنگ‌های پرمصرف ساختمانی به شمار می‌آید. اگر قصد خرید این سنگ را دارید، مقاله پیش رو را از دست ندهید.

 

ظاهر سنگ تراورتن طرق

طرق یکی از زیرمجموعه‌های تراورتن است که تراکم بالا و قابلیت جلاپذیری مطلوبی دارد. طیف رنگی کرم روشن تراورتن طرق این سنگ را به یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین سنگ‌های ساختمانی تبدیل کرده است. اگر برای خرید این سنگ به بازار مراجعه کنید، با رنگ‌های بژ، شکلاتی و کرم آن مواجه می‌شوید. جالب است بدانید که کیفیت و مرغوبیت سنگ‌های طرق بر مبنای رنگ سنگ، رگه‌ها و هاله‌های آن درجه‌بندی می‌شود. ظاهر تراورتن طرق شباهت زیادی به سنگ تراورتن حاجی آباد دارد. اما نقطه‌ای که این دو سنگ را از یکدیگر متمایز می‌کند، قیمت آن‌‌ها است. تراورتن طرق با قیمت مناسب‌تری نسبت به تراورتن حاجی آباد در بازار عرضه می‌شود؛ از این رو تراورتن طرق جایگزین خوبی برای تراورتن حاجی آباد به حساب می‌آید.

انواع تراورتن طرق

سنگ تراورتن طرق به واسطه رنگ آن به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شود. این سنگ در رنگ‌های بژ، شکلاتی و کرم در بازار موجود است. همچنین این سنگ بافتی نواری دارد که در دو جهت برش داده می‌شود. تفاوت در جهت برش‌ها تراورتن طرق‌های موج‌دار و بی موج را نتیجه می‌دهد :

برش سنگ در جهت عمود بر لایه‌بندی سنگ : تراورتن طرق‌هایی با تنوع رنگی بالا و بافتی متفاوت به وجود می‌آورد. طرق‌ها با چنین برش‌هایی را در نماهای کلاسیک ساختمان‌ها استفاده می‌کنند.

برش سنگ بر خلاف لایه‌بندی و موج سنگ : در این صورت موج و رگه سنگ در سطح آن نمایان می‌شود که موج‌های متحد المرکز را به دنبال دارد. این سنگ جلوه‌ای خاص به نمای ساختمان می‌دهد.

جالب است بدانید که سورت بی موج این سنگ در بازار پرمصرف‌تر است. در درجات پایین این سنگ رگه‌هایی به رنگ مشکی نیز دیده می‌شود. به طور کلی تراورتن طرق سورت‌های گوناگونی دارد و با رنگ‌ها و هاله‌های متنوع در بازار موجود است.

معادن تراورتن طرق

تا به حال به معدن این سنگ زیبا فکر کرده‌اید؟ این سنگ را از معادن موجود در استان اصفهان و شهرستان نطنز استخراج می‌کنند. این منطقه سرشار از معادن غنی است که از آن تراورتن کرم، تراورتن شکلاتی، زرد و سیلور استخراج می‌شود.

سنگ تراورتن طرق و قیمت آن

همان طور که می‌دانید فاکتورهای بسیاری بر قیمت سنگ تاثیر دارد. این فاکتورها عبارت هستند از:

ضخامت

ابعاد سنگ

سورت‌بندی و درجه سنگ

نوع برش

کیفیت فرآوری سنگ

این فاکتورها به صورت کلی در قیمت تمام سنگ‌ها تاثیر می‌گذارد. اما قیمت سنگ تراورتن طرق با توجه به رعایت فاکتورهای زیر نیز افزایش می‌یابد:

منظم بودن موج و هاله‌های سنگ

میزان تخلخل و تراکم سنگ

نوع رزین و بتونه سنگ

کوره‌ای نبودن سنگ

ساب و برش سنگ

حداقل بازی رنگ در سنگ

عدم وجود ناخالصی و رگه‌های خاکی

لب‌پر نبودن سنگ

موجود بودن متراژ بالا از یک سورت سنگ

با مزایای تراورتن طرق بیشتر آشنا شوید !

شاید برای شما نیز سوال شده باشد که چه ویژگی‌هایی این سنگ را از سایر سنگ‌های تراورتن متمایز می‌سازد؟ یکی از مهمترین مزایای تراورتن طرق مقاومت آن است. این نوع از تراورتن استقامت بالایی دارد؛ همین ویژگی تراورتن طرق را به یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های بازار تبدیل کرده است. همان طور که گفتیم این نوع از تراورتن سوراخ‌های بسیار کمی دارد. این ویژگی نیز از جمله مزایای تراورتن به شمار می‌آید و سلامت این سنگ را تضمین می‌کند. اگر به دنبال خرید سنگ تراورتن طرق هستید، باید اطلاعات کاملی در رابطه با این سنگ داشته باشید. چنانچه به اطلاعات بیشتری از این سنگ نیاز داشتید، مشاوران سایت زرین استون در خدمت شما هستند.

شماره تماس برای مشاوره و خرید

09154476393 _  09367841393    ایوب علیزاده

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر