تراورتن | کاربرد | لیست انواع تراورتن | فروش انحصاری

تراورتن | کاربرد | لیست انواع تراورتن | فروش انحصاری

تراورتن | کاربرد | لیست انواع تراورتن | فروش انحصاری

تراورتن با کیفیت بالا و خرید مستقیم از معدن
زرین استون
1400/11/23
0 نظر

تهیه شده در سایت زرین استون

 

تراورتن یکی از سنگ‌های پر کاربرد و زیبا است که از رسوب چشمه‌های اّب گرم بوجود می‌آید. در کشور ما معادن تراورتن زیادی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به معادن زنجان، تکاب، اردبیل و مرکزی اشاره کرد. مهم‌ترین تفاوت تراورتن با سایر سنگ‌های معدنی در شکل ظاهری آن است.

 

تراورتن، نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ‌های رسوبی و تزیینی به‌شمار می‌رود.

 

شکل ظاهری تراورتن

تراورتن دارای بافتی متخلخل بوده و تنوع رنگی بالایی دارد. بر روی تراورتن حفره‌هایی به چشم می‌خورد که در اثر فرار گازهایی نظیر دی‌اکسیدکربن تولید شده است. تنوع رنگی بالای تراورتن به دلیل تفاوت ترکیباتی بوده که در زمان رسوب‌گذاری بر روی سنگ قرار می‌گرفتند و این ترکیبات بر روی سنگ به صورت رگه نمایش داده می‌شوند. هر چه تعداد رگه‌های یک تراورتن بیشتر باشد، استحکام آن کمتر است زیرا این نقاط دقیقا مکان‌هایی هستند که کمترین مقاومت را در برابر ضربه از خود نشان می‌دهند.

کاربرد تراورتن

سنگ تراورتن دارای شکل ظاهری خاصی است و طول عمر بالایی هم از خود نشان می‌دهد به همین دلیل می‌توان از آن در بخش‌های مختلف داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد. عمده کاربردهای تراورتن عبارتند از:

 

راه پله: بعد از اینکه تراورتن از داخل معادن استخراج شد آن را به سمت کارخانه‌ها می‌برند تا پس از طی کردن مراحل فرآوری به کاشی یا موزاییک شود. از این کاشی‌ها برای ساختن راه‌پله‌ها کمک می‌گیرند و نتیجه خروجی یک پله زیبا و منحصر بفرد خواهد بود.

سنگ نما: تراورتن در برابر تغییرات دما مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و به همین جهت از آن برای نمای خارجی ساختمان کمک می‌گیرند. استفاده از تراورتن در نمای ساختمان، سبب خاص شدن منزل شما خواهد شد.

کفپوش: تراورتن می‌تواند باعث زیباتر شدن کف منزل شما شود و برای استفاده در دیوار هم گزینه‌ای بسیار خوبی خواهد بود. علاوه بر آن تراورتن در آشپزخانه و سرویس بهداشتی هم کاربردی است و به دلیل شکل ظاهری خاص، می‌تواند جلا بخش لابی هتل یا مجتمع‌های بزرگ باشد.

حیاط و استخر: سنگ‌های تراورتن هیچ لغزندگی نخواهد داشت و جز بهترین گزینه‌ها برای ساخت استخر هستند. در حیاط‌های منزل شخصی هم می‌توان از تراورتن برای ساخت فضایی دلنشین کمک گرفت..

شومینه: امروزه در طراحی منازل، از شومینه‌های خاص استفاده می‌کنند تا به جذابیت محیط داخلی منزل بیفزایند. تراورتن از جمله متریال‌هایی است که برای ساخت شومینه مناسب خواهد بود.

 

کاربردهای تراورتن

یکی از سنگهایی که مقرون به صرفه است به راحتی  قابل استخراج و برشی راحت دارد نسبت به بقیه سنگها ،به راحتی قابل دسترس است،این سنگ تراورتن از نوع سنگ های آهکی به شمار میرود. قدمت تاریخی سنگ تراورتن از زمان امپراطوری های روم باستان می باشد قدمتی دیرینه و تاریخی دارد.

 

مزایای تراورتن

مقاومت بالای سنگ تراورتن کمتر از گرانیت نمی باشد. این سنگ عایق صدا و گرما می باشد.زیبایی سنگ تراورتن با رنگهای مختلف ظاهری جذاب و چشمگیر برای مصارفی همچون استخر ها، سالن پذیرایی، سالن انتظار، حمام و دستشویی و… مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت سنگ تراورتن با توجه به رنگ آن می باشد و هر چه تراورتن روشن و شفاف تر باشد به نسبت قیمت آن افزایش می یابد.

چسبندگی سنگ تراورتن ب قدری زیاد است که از افتادگی هنگام نما کردن ساختمان جلوگیری میکند. و وزنی سبک دارد.

جهت مشاوره و خرید سنگ با شماره های 09157080131 - 09154476393  

تماس بگیرید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر